γαλάζιο: ρωτάω, αναρωτιέμαι, εξετάζω, ερευνώ
πράσινο: παρατηρώ και περιγράφω
πορτοκαλί: συγκρίνω και συνδέω
βιολετί: διερευνώ την πολυπλοκότητα
κίτρινο: εξετάζω από διαφορετικές γωνίες θέασης
κόκκινο: αιτιολογώ
Με βάση τη μέθοδο αυτή οι μαθητές επιχείρησαν να συνδέσουν το έργο "Χέρια" του Μπάμπη Βενετόπουλου με το απόσπασμα από τα Ελληνικά του Ξενοφώντα που αναφέρεται στη ναυμαχία στους Αιγός ποταμούς. Τα φύλλα εργασίας:
Μια συνομιλία του έργου «Χέρια» του Μπάμπη Βενετόπουλου με το απόσπασμα 2.1. 16-32 από τα Ελληνικά του Ξενοφώντα
Φύλλο εργασίας
Μια συνομιλία του έργου «Χέρια» του Μπάμπη Βενετόπουλου με το απόσπασμα 2.1. 16-32 από τα Ελληνικά του Ξενοφώντα.
Ονοματεπώνυμο:
1ο στάδιο: Επεξεργασία έργου
1. Αφού παρατηρήσετε το έργο «Χέρια» του Μπάμπη Βενετόπουλου απαντήστε σύντομα (μονολεκτικά ή με μικρές φράσεις) στα παρακάτω ερωτήματα:
α. Τι βλέπετε στο συγκεκριμένο έργο;
……………………………………………………………………………………………………………
β. Ποιες είναι οι πρώτες σας σκέψεις πάνω σ’ αυτό;
……………………………………………………………………………………………………………
γ. Ποια ερωτήματα σάς δημιουργούνται;
……………………………………………………………………………………………………………
2. Μετά την πρώτη επαφή με το έργο προσπαθήστε να απαντήσετε (σύντομα) στα παρακάτω, ειδικότερα ερωτήματα:
α. Γιατί ο καλλιτέχνης επέλεξε να αποδώσει το έργο του με φωτογραφία και όχι με ζωγραφική αποτύπωση;
……………………………………………………………………………………………………………
β. Γιατί επικεντρώνεται στο συγκεκριμένο μέρος του σώματος;
……………………………………………………………………………………………………………
γ. Πρόκειται για έναν ή δύο ανθρώπους;
……………………………………………………………………………………………………………
δ. Γιατί τα χέρια είναι τόσο σφιχτά δεμένα;
……………………………………………………………………………………………………………
ε. Γιατί είναι δεμένα με συρματόπλεγμα;
……………………………………………………………………………………………………………
στ. Ποια συναισθήματα προκαλεί το έργο;
……………………………………………………………………………………………………………
2ο στάδιο: Σύνδεση του έργου με τη συγκεκριμένη ενότητα του μαθήματος
1.Γιατί κατά τη γνώμη σας επιλέχθηκε το συγκεκριμένο έργο να συμπληρώσει εικαστικά τη θεματική ενότητα που διδαχθήκατε;
……………………………………………………………………………………………………………
2.Προσπαθήστε να ερμηνεύσετε το έργο με αναφορά στα γεγονότα της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας.
α. Ποιους συμβολίζουν τα χέρια;
……………………………………………………………………………………………………………
β. Τι αποδίδεται με το συρματόπλεγμα;
……………………………………………………………………………………………………………
γ. Τι θα μπορούσε να προδικάζει για το μέλλον το σφιχτό κράτημα;
……………………………………………………………………………………………………………
δ. Υπάρχει αντιστοιχία στα συναισθήματα που κυριαρχούν αφενός στο κείμενο του Ξενοφώντα και αφετέρου στο έργο του Βενετόπουλου;
……………………………………………………………………………………………………………
3ο στάδιο: Αναδημιουργία
Προσπαθήστε να αποδώσετε το έργο του Βενετόπουλου με λόγια του Ξενοφώντα. Συγκεκριμένα, επιλέξτε λέξεις ή φράσεις του κειμένου που κατά τη γνώμη σας αποτυπώνουν αυτά που ο καλλιτέχνης εκφράζει με την εικόνα. Μπορείτε να δημιουργήσετε ένα συννεφόγραμμα ανατρέχοντας στην ιστοσελίδα: http://www.wordle.net/